Budget

Skärmavbild 2016-06-17 kl. 20.18.04 Skärmavbild 2016-06-17 kl. 20.18.26 Skärmavbild 2016-06-17 kl. 20.18.56

Socialdemokraterna vill tillsammans med Vänsterpartiet och Miljöpartiet skapa ett hållbart och jämställt Gävle. Här är några av våra stora satsningar:

• Vi gör en stor satsning på att alla elever ska höja sina resultat i skolan. Det gör vi genom att lägga ytterligare 10 miljoner kronor på att höja kvaliteten och säkerställa att alla elever får hjälp med sina läxor. Vi gör ytterligare en stor satsning på Gävles förskolor för vi vet hur viktigt det är för barnen och för familjerna. Det är självklart i ett rödgrönt Gävle att förskolan ska erbjudas dag, kväll och natt, årets alla dagar.
  • Vi tycker verkligen att det är dags att komma till rätta med arbetslösheten i Gävle! Men för att detta ska ske så krävs politisk vilja och prioriteringar. Därför satsar vi bland annat 9 miljoner kronor för att skapa 120 nya jobb i Gävle under 2017.
  • Badet i Boulognern har blivit en succé! Men vad som saknas är en sandstrand. Vi vill satsa på att bygga en familjevänlig strand i anslutning till badet. Låt oss skapa Gävles egna sommarparadis!

Håller du med oss? Gå in på ”Vår politik” för mer info. Bli gärna medlem, vi behöver fler som du!

Du kan se hela budgeten här.