GLAD PÅSK! – TA HAND OM VARANDRA För många innebär påsken en välkommen ledigh…

GLAD PÅSK! – TA HAND OM VARANDRA ❤️

För många innebär påsken en välkommen ledighet tillsammans med nära och kära. Ett tillfälle att resa och besöka släkt och vänner. I år behöver dock påsken bli annorlunda. Gemensamt behöver vi ta ansvar för att bromsa smittspridningen av Covid-19 och skydda riskgrupper. Så ställer vi upp för varandra och för sjukvården. Att ställa in sin påskresa förstår vi kan kännas tråkigt och frustrerande, men det är just nu ytterst nödvändigt.

Vi vill därför uppmana er att inte resa och om du är frisk passa på att njuta av naturen i vår fina kommun när påskhelgen förhoppningsvis bjuder på varmare dagar. Tips på naturreservat och vandringsleder kan du läsa mer om på kommunens hemsida 👇

Har du något smultronställe i kommunen att tipsa om? – kommentera gärna inlägget! 😊

Vi vill även påminna om att besöksförbud gäller på alla landets äldreboenden. Ta besöksförbudet på största allvar även om det är efterlängtat att få träffa sina kära under påsken. Ring och hör av er på annat sätt, ett samtal betyder mycket. Bättre och ljusare dagar kommer när vi tagit oss igenom detta tillsammans.

Särskilt tänker vi också på er som under påskhelgen inte är lediga utan jobbar inom sjukvården och äldreomsorgen. Välfärden och alla som arbetar i den bygger samhället starkt och förtjänar de bästa förutsättningar.

Glad påsk önskar Socialdemokraterna i Gävle ☀️🐣