IDAG PRESENTERAS DE FÖRSTA BILDERNA PÅ HUR GÄVLEBORNAS MÖTESPLATS MED NYTT STADSBIBLIOTEK KAN SE UT📚

Vi har alldeles för få icke-kommersiella mötesplatser där alla Gävlebor är välkomna och där bildning, kunskap, kultur och lärande är tillgängligt för alla. Gävle stadsbibliotek är en av få platser som välkomnar gävleborna 365 dagar om året och mer än någon annan plats i centrala Gävle är Gävlebornas gemensamma hus.

Gävlebornas behov av och efterfrågan på en jämlik tillgång till kunskaper, ta del av och utöva kultur eller kunna njuta av en stunds avkoppling, läsa en tidning eller utbyta tankar över en kopp kaffe har bara ökat. Satsningen på en ny central mötesplats med nytt stadsbibliotek och fler verksamheter på samma plats inom kunskap och kultur är därför en investering för att bildning, kunskap och kultur inte ska vara en lyx för några få, utan tillgängligt för alla.

Idag presenterade vi socialdemokrater för första gången ritningar som visar hur Gävlebornas nya gemensamma hus kan komma att se ut.

Se bilderna via länken i kommentarfältet!👇

Länk till Facebook inlägg här!