Kommunalråden besöker Sätra

PRESSMEDDELANDE FRÅN SOCIALDEMOKRATERNA, MILJÖPARTIET OCH VÄNSTERPARTIET I GÄVLE

Datum: 2010-09-09

Stadsvandring i sköna gröna Sätra

Den politiska ledningen i Gävle kommer under tisdagen att besöka Sätra och titta på det upprustningsprojekt som nu pågår i stadsdelen. Målet är att skapa en hållbar stadsdel utifrån, sociala, ekologiska och estetiska perspektiv som arbetas fram tillsammans med de boende i Sätra.

Projektet Sköna gröna Sätra som startade 2012 handlar i första hand om att rusta upp Gavlegårdarnas fastighetsbestånd i Östra Sätra, men berör också områdena Sätraängarna, Tickselbäcken, Sätracentrum samt infrastruktur som cykelvägar och lokaltrafik.

Vi kommer att få en genomgång av projektet Gröna Sköna Sätra och därefter genomför vi en stadsvandring i området. Griffin survivor terrain the griffin survivor terrain is a rugged case for the iphone 6 with 4 layers of protection that will protect the device from drops, dust, sand, track a cell phone location by number rain, impacts, vibration, and other environmental factors