MICROSOFTS ETABLERING POSITIVT FÖR FLER JOBB I GÄVLE Idag deltog kommunstyrels…

MICROSOFTS ETABLERING POSITIVT FÖR FLER JOBB I GÄVLE 👍

Idag deltog kommunstyrelseordförande Åsa Wiklund Lång (S) på Näringslivsfrukost där representanter från Microsoft deltog och berättade om sitt val att etablera sig i Gävle tillsammans med en lokal underentreprenör i byggprocessen.

De senaste två åren har ett uppsving skett av nationella och internationella förfrågningar om företagsetableringar i Gävle. Utvecklingen beror på att Gävle både befinner sig i en tillväxtfas som attraherar både små och stora aktörer, och att vi har möjlighet och kompetens som möter upp deras behov. Nyligen blev det offentligt att Microsoft skulle investera i Gävle och bygga upp verksamhet.

"Denna utveckling innebär stora möjligheter för Gävle. Microsofts etablering är ett kvitto på att Gävle kommun lyckats med att möta upp förfrågningar och aktivt arbetar för att fler företag ska kunna etablera sig här. Det är positivt för det lokala näringslivet och det gynnar den lokala arbetsmarknaden och alla invånare att fler arbetstillfällen skapas", säger Åsa Wiklund Lång 🌹

Länk till Facebook inlägg här!