Nya tider, modernare sätt att studiecirkla! Vill du vara med i våra första test…

Nya tider, modernare sätt att studiecirkla!
Vill du vara med i våra första test med bildning hemifrån?

I nya boken "Vad är socialdemokrati?" återvänder Ingvar Carlsson och Anne-Marie Lindgren till socialdemokratins idégrund, men tar den in i vår tid. Hur ska socialdemokratin ta sig an vår tids stora utmaningar: ökade klyftor, klimatförändringar, ofrivillig migration, urbanisering och digitalisering?

Det ska vi diskutera tillsammans, i två varianter av digitala studiecirklar. En skriftlig på Facebook och en live med ABF:s plattform Teams.

Över Facebook: 27 april samt 4, 11 och 18 maj kl. 20.00, cirka två timmar vardera
Över Teams: 30 april samt 7, 14 och 19 maj kl. 19.00, cirka två timmar vardera.

Vi hoppas att 5-6 stycken vill delta i vardera cirkel. Anmäl ditt deltagande till Gävle arbetarekommuns ombudsman på info@gavle.sap.se senast den 15 april, så kommer du får mer information till dig. Du får boken hemskickad tillsammans med läsinstruktioner till varje vecka. I den skriftliga cirkeln krävs internet och medlemskap i Facebook. I Teams-cirkeln krävs en e-postadress och internet.

Elin Lundgren, arbetarekommunens studieorganisatör, kommer att leda cirklarna. Hon kan svara på frågor på: elin@iogt.se

Välkommen med din anmälan!