REGERINGSSATSNING FÖR ATT BRYTA SEGREGATION OCH ÖKA JÄMLIKHETEN I GÄVLEDen soc…

?REGERINGSSATSNING FÖR ATT BRYTA SEGREGATION OCH ÖKA JÄMLIKHETEN I GÄVLE?

Den socialdemokratiskt ledda regeringen har sedan tidigare berättat att de inför en miljardsatsning till kommuner med socioekonomiska utmaningar för att stärka det lokala långsiktiga arbetet med att minska klyftorna och bryta segregationen, bortom kortsiktiga projekt.

Idag kom det glädjande beskedet: Gävle kommun kan söka 11 miljoner kronor redan i år och satsningen börjar byggas ut redan 2019. Nästa år kan Gävle få 36 miljoner kronor och när satsningen är fullt utbyggd 2020 kan kommunen tilldelas 59 miljoner kronor årligen fram till 2027.

Vi vill sjösätta en långsiktig strategi och ett långsiktigt arbete för att höja skolresultaten, få fler i arbete – för att alla som kan jobba ska jobba, förbättra barn- och ungas uppväxtvillkor och stärka arbetet för tryggare stads-och kommundelar i Gävle. Vi vet att det går och vi vet att det är helt nödvändigt för ett Gävle som håller ihop och där ingen lämnas efter.

Vi säger det igen, en socialdemokratisk regering gör skillnad!

Source All you need now proessaywriting.org is to jot down the bullet points